onsdag 9 november 2011

Started out walking, he never looked back. There was too much pain between Glasgow and London.


Jag älskar Madness. Här har ni en bra låt av dem.

I dag ringde jag till personen med min katt till salu. De kommer att ha tid till helgen så att jag kan fara och hälsa på. Men de berättade att det var någon annan som hade ringt om min katt. Bastard! Jag berättade att jag hade skickat ett mail till dem för två dagar sedan, i hopp om att de ska se det som att jag hörde av mig först och anser att jag har rätt till att köpa min katt.

Om jag inte får den här katten, så kommer mitt hjärta brista lite grann i kanterna. Jag kommer ju självklart obegränsat älska katten som i slutändan blir min. Men jag verkligen ha den här katten. Oh, so badly!

Annars så kan jag berätta att jag har fått upp ögonen för ljudböcker. Jag har aldrig riktigt gillat ljudböcker, utan föredragit att läsa boken själv. Då kan jag läsa om partier som jag gillade extra mycket, bläddra i boken hur jag vill, och sedan har ju böcker en sådan där lukt som är så himla mysig.

Men nu har jag lyssnat igenom hela The Chocolate War, och det har inte ens tagit mig tolv timmar att lyssna igenom hela, även fast jag hunnit göra annat. Tänk hur många böcker jag kan lyssna på! Tänk alla böcker som jag kommer hinna med utan att något annat får lida. Oh, the joy!

Så nu står The Great Gatsby av F. Scott Fitzgerald på tur.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar