fredag 18 november 2011

Here's to the moment you said hello. Come on my spirit, are you ready, let's go.

Patti Smith.

All världens ondska kommer från folk som röker vid dörröppningar. Må ni brinna i Helvetets heta lågor och må Djävulen plåga er i all evighet! Jag hatar er med en sådan passion.

Jag for in till stan idag för att fara till biblioteket och se om de hade Less Than Zero av Bret Easton Ellis - det hade de inte - och igår kväll frågade jag mamma när hon slutade, så jag kunde göra sällskap med henne på bussen hem. Hon sade hade hon slutade klockan två. TVÅ, I tell you!

Så jag for iväg vid tolvtiden, och tänkte att jag inte skulle behöva vänta länge på henne. I all min hast, så glömde jag att äta frukost. När klockan slog två, så var jag ganska hungrig, men tänkte att hon ändå slutade nu och att jag snart skulle vara hemma.

Jag väntade. Och väntade. Och väntade.

Klockan tre hade hon fortfarande inte hört av sig, och jag hade inga pengar på mobilen, så jag kunde inte ringa eller smsa henne. Halv fyra var jag rejält hungrig, och vad hade de på torget om inte friterade munkar, så det luktade tamejfan munkar vars man än gick!

Till slut ringde hon och berättade att hon skulle bli lite sen. "Lite?! Du är ju för fan en och en halvtimme sen redan!" Utbrast jag, förargad på grund av hungersmärtorna. Och då har hon mage att påstå att hon sagt till mig att hon slutade fyra. Det, gott folk, hade hon inte gjort, vad hon än säger!

Jag må ha huvudet bland molnen lite grann då och då, men jag kan sätta min ena njure på att hon sade två till mig. För det gjorde hon. Jag tror bara att hon börjar bli lite väl gammal, så minnet är inte vad det brukade, och istället för att inse faktum så skyller hon på mig. Den jäveln.

Men nu har jag ringt om en katt som, ÄNTLIGEN, inte redan blivit tingad. Det är en liten pojke, som är svart/brun och med den finaste lurviga pälsen. Så kom med namnförslag tills ni känner er svimfärdiga!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar