söndag 6 november 2011

Lovely Rita meter maid, may I inquire discreetly, when are you free to take some tea with me?

Paul med en kattunge.

Om det någonsin funnits en lyckligare människa än jag just nu! Mamma har sagt att jag får skaffa en katt, men på villkoret att jag tar hand om den själv. Jag skulle vara en idiot om jag nekade bara för att jag inte vill rensa en kattlåda. Om jag får en katt, så kan jag rensa hur många kattlådor som helst!

Så nu har jag tittat på Djurskyddets hemsida efter katter som behöver nya hem. Jag har hittat tre katter som jag blev alldeles förälskade i. En hane som heter Sinatra och två honor som heter Ofelia och Rita. (Jag ser Rita lite som ett tecken från Beatlesgudarna.) I morgon ska jag ringa dit och säga att jag är väldigt intresserad av att ta en av de tre, om de fortfarande är otingade.

Jag är ganska säker på att jag kommer börja gråta när det väl är dags att ta hem min framtida kisse. För jag är tuff på det sättet.

Bara för att en av katterna heter Rita, så antar jag att det inte är annat än på sin plats att avsluta med Lovely Rita av The Beatles.


1 kommentar:

  1. Vad roligt! :D Ugh vad svårt att välja bara en katt dock, jag skulle nog vilja ta med alla djuren hem ..

    Och bästa Lovely Rita! Den är så awesome! Synd bara att flertalet tycker att slutet låter som sex och gärna säger det överallt. Jag undrar vad de har sett för dåliga filmer .. ;)

    SvaraRadera