fredag 4 november 2011

God, Andie, I would've died for you!


Jag fick en plötslig lust att titta på Pretty in Pink, även fast jag redan sett den hur många gånger som helst. (Som om det någonsin har stoppat mig tidigare när det gäller filmer?) Så det är det jag ska göra, klockan kvart över ett på morgonen.

Jag är väl medveten om att den är töntig på ett sätt, men jag kan inte låta bli än att älska den. Inte bara för att Andrew McCarthy (Andrew McCarthy!) är med i den. Men gud, när hon ska iväg till skolbalen, trots allt som har hänt henne, och hon säger "I just wanted them to know that they didn't break me.". Och när hon väl är där och Blane går fram till henne och säger "You said you couldn't be with someone who didn't believe in you. Well I believed in you. I just didn't believe in me. I love you... always. ".

Åhh! Det är nog för att få mig att börja gråta som ett litet barn.

Har jag förresten berättat för er att jag har världens coolaste ringsignal? Det har jag i alla fall.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar