söndag 27 november 2011

Can't say what I'm doing here, but I hope to see much clearer after living in the material world.


Jag blir lite för exalterad över den är gifen än vad som möjligt kan vara bra för mig. Men jag tror vi alla kan enas om att den är himla fantastisk.

Lite senare ikväll ska jag se Living in the material world, en dokumentär om George Harrison, och det är inte helt omöjligt att jag ser No direction home: Bob Dylan också.

Hur är allas första advent förresten? Mamma har tagit fram alla ljusstakar, så det är väldigt mysigt i lägenheten, även om jag tycker att det är för tidigt att ta fram dem i november. Jag tycker till och med advent i november är heltokigt. Jag hinner alltid bli less julen innan den ens har varit på grund av att allt pynt och allt som har med juletid att göra börjar så tidigt.

Men jag ska inte vara bitter. Jag kan skatta mig lycklig att det knappt är nollgradigt här nere och inte en enda snöflinga så långt ögat når. Det regnar faktiskt, så mamma kan vara aningen bitter, men jag tycker det är mysigt och det ser så fint ut på fönsterna, speciellt med ljusstakarna som lyser upp regndropparna.

Det är nog inte annat än på sin plats att inlägget avslutas med Living in the material world av den fabulösa George Harrison.

1 kommentar:

  1. Living in the material world är awesome! Jag såg den dagen efter att den gick på TV och jag satt bänkad. Hoppas du inte glömmer näsdukarna när Ringo börjar gråta bara! ;_;

    Sv: Ohja! Jag blir så glad varje gång jag ser den! Från början tyckte jag inte alls John Savage som Claude såg särskilt bra ut, men sedan såg jag en annan film från samma år där han var med (The onion field) och där såg han mer än helt okej ut! :D Och Woof är bara helt fantastisk.

    Haha! Du kanske kan muta honom med mat? Det hade nog funkat på hans namnförebild! ;)

    Bea, det är ett vedertaget faktum att man måste spela scenen minst 3/4 gånger för att kunna ta in hur fantastiskt det är att vi får möjligheten att skåda det sällsynta tillfället där Geo's hud får kontakt med syre. Det är inte många gånger man får se sådana angenäma syner! Det är inte direkt som Paul som visar sina ädlare delar here, there and everywhere. Tror inte det finns en kroppsdel på honom som jag inte sett utan kläder. Oh, the horror! (?)

    (Och du kan vara lugn, jag har tillochmed printscreenat scenen då Geo loosar sin skjorta, så om någon är fjortis så är det i sådana fall jag!)

    SvaraRadera