onsdag 2 november 2011

In your eyes, the light, the heat. In your eyes, I am complete.

Lloyd Dobler. Jag är aningen förälskad.

Jag pratade med min brorsa Robert för några dagar sedan, och vi kom in på ämnet jobb. Han frågade om jag fått något jobb ännu, och när jag sade att det hade jag inte sade han att det förmodligen är lättare att få jobb i Umeå. Eftersom jag längtar som en galning tillbaka till norr, så är det gode lockande att söka jobb där och flytta tillbaka om jag skulle få ett.

Det är inget som helst fel på södern eller på Karlstad, men jag antar att jag är för mycket norrlänning i hjärtat för att känna mig hemma här. Plus att alla mina fina vänner, som jag saknar så mycket att det känns som jag ska implodera, är uppe i Norrland.

Jag och mamma har förresten varit väldigt duktiga idag. Vi bestämde oss för att gå ut och gå idag och istället för att gå den vanliga slingan, så tog vi den extra långa slingan, som har två monstruösa backar i slutet. Jag är nästan övertygad om att de två backarna skapades av en Gud som hatar människor. (Men som vill att vi ska ha buns of steel.) När vi just skulle till att börja tackla den allra första, så bestämde vi oss för att ta ett varv till. Fast då den vanliga slingan, för mamma ville hem i tid till Bonde söker fru. Men det var inte fy skam gjort av oss, det inte.

Mina kladdkakor hade gjort succé på mötet och mamma skulle hälsa från en av dem att hon brukar aldrig äta fikabröd men att hon nu hade tagit två bitar. Success! Nu vill de tydligen att jag ska baka till varje möte. De hade också pratat om att betala mig för baket, men jag vet dock inte hur seriösa de var när de sade det.

Men nu är det dags för lite mer 80-tals magi. St Elmo's Fire står på tur. (Andrew McCarthy från Pretty in Pink är med i den. Swoon!)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar