måndag 10 oktober 2011

Så kulturellt och så rituellt att välja sig en gud, min vän!

Miguel (Lollo) och Tulio. (Jag)

När jag och Lollo bodde utanför Jörn, jag i Österjörn och hon i Lindå, så brukade vi ringa varandra varje gång det var en film på TV om kvällarna så att vi kunde sitta och se filmen tillsammans. Det var då man bodde hemma och använde hemmatelefonen, vars telefonräkning man inte själv stod för.

Men nu när hon bor i egen lägenhet och jag inte har någon hemtelefon, så kan det bli väldigt dyrt när man ringer från mobilen. Tack och lov för dagens teknologi som möjliggjort Skype. Så nu ska vi köra ett videosamtal via Skype så vi kan se Vägen till El Dorado tillsammans. Vi såg den konstant när vi bodde tillsammans i Bunkern, en gång två gånger under samma dag, och jag känner mig ganska så säker på att jag har rätt när jag säger att den ligger oss båda väldigt varmt om hjärtat.

1 kommentar: