torsdag 13 oktober 2011

Have you ever felt like you can burn the world down?

Rocket Science.
Jag har blivit besatt av ett spel som jag laddade hem till min telefon. Det heter Space Bubbles och är precis likadant som Bouncing Balls, fast det utspelar sig i rymden. Jag brukar inte fastna i mobilspel, men det är nog den fantastiska enformigheten av spelet som har charmat mig.

Jag satt och spelade det under gårdagskvällen när jag fastnade på level 127 och inte kunde ta mig därifrån. Jag var så envis att jag skulle klara av den banan och blev så uppslukad av spelet att jag helt förlorade tipsuppfattningen. Klockan halv sex på morgonen frågade mamma varför jag fortfarande var uppe. Jag trodde klockan var ett eller två på morgonen.

Så, ja. Det där spelet kanske inte är så bra för mig, men lever man på den vilda sidan så gör man.

Det har inte blivit så mycket filmtittande på sista tiden - inte för att vara jag i alla fall - och nu tänkte jag att jag skulle ladda hem en film som jag inte sett förut, istället för att se om filmer jag redan sett. Rocket Science fick det bli. Reece Thompson som spelar huvudrollen i Rocket Science, spelade en biroll i Ceremony, en personlig favorit, så det ska bli roligt att se honom i något annat. Visserligen har jag sett Assassination av of High School President där han är huvudkaraktären, men av vad jag har sett av trailern till Rocket Science, så är skådespelet betydligt bättre i den senare av filmerna.

Nu ska jag sluta babbla nonsens och säga rakt ut vad jag ville ha sagt. Jag ska se Rocket Science med Reece Thompson. Han är bra.

1 kommentar: