onsdag 5 oktober 2011

Could you be the one they talk about?



Min mamma har rest iväg till Dalstorp för att hjälpa mormor flytta, så jag och Samuel kommer vara ensamma i lägenheten i en hel vecka. Vi har redan klarat oss i tre dagar, och som belöning för att vi har överlevt än så länge bakade jag en kladdkaka idag. Klapp på axeln för oss.

Fast jag har märkt att jag blir mer slö än vad jag vanligtvis är, nu när moder inte är här. Jag inte ens orkat laga riktig mat förrän för ett litet tag sedan. Jag har ätit frukost till frukost, lunch och middag i två dagar. Men idag tog jag mig i kragen och diskade, lagade middag, bakade kladdkaka och gick ut på en promenad. Can I get a huzzah?

Nu ska jag bara se till att äta riktig mat i fyra dagar till. Mest för att det inte finns så himla mycket mackor och yoghurt kvar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar