onsdag 26 oktober 2011

In the middle of a cloud, in the middle of a cloud I call your name.

John Lennon.

En låt av John Lennon som jag älskar är Oh Yoko. Den har samma effekt som Here comes the sun har, jag blir glad och ler fånigt varje gång den spelas. Under en del av låten så sjunger han "my love will turn you on" väldigt utdraget, och varje gång som han kommer till "on"  så känns det som jag dör lite för att jag tycker det är så fint. Det låter väldigt töntigt att jag skulle dö av det, men så känns det i alla fall.

Annars så har jag hittat Cynthia Lennons bok John på youtube, så nu sitter jag och lyssnar på den. Många kommentarer har att varit efter att ha lyssnat på när Cynthia läser ur boken så har de börjat hata Yoko Ono. Jag vet inte om jag kommer börja göra det också, men jag hoppas inte det. Inte för att jag tycker om henne eller så, jag har ingen som helst åsikt om henne förutom att hon inte är särskilt duktig på att sjunga, men jag tycker att det är bäst att inte ha en åsikt baserat på något som jag inte har med att göra. Om John älskade henne och ville vara med henne och inte med Cynthia, så visst.

I alla fall, här är Oh Yoko. Den är fin och ni borde lyssna på den.

1 kommentar:

  1. Awh! Oh Yoko! är så otroligt söt! Dock så tycker jag nog faktist att Woman är snäppet bättre med John! Det är en sådan låt man bara blir varm av.

    Det som jag tyckte mycket om med Cynthias bok var att hon ändå var så pass ödmjuk i den. Jag trodde att hon skulle vara MYCKET mera bitter och ilsken men, nej. Det kanske är därför man känner för henne och vänder sig lite mot Yoko. Jag tycker mycket om Cynthia, hon var så grymt söt och det var synd att separationen inte kunde skötas på ett snyggare sätt, men jag har absolut inget emot Yoko. Det är bara för att hon var annorlunda som folk håller på och bitchar. Paul hade ju med sig Linda in i studion som kom med sina kommentarer i slutet men det stör sig ingen på . . ;)

    SvaraRadera