onsdag 19 oktober 2011

I can't see anything at all, all I see is me. That's clear enough, and that's what's important, to see me.

Sonic Youth.

Min jobbcoach såg inte alls besviken ut, utan försäkrade mig om att det finns jobb därute och han är stensäker på att jag kommer få ett till slut. Så det var ju skönt att få höra.

Nu ska jag göra mig en post-breakfast kopp med ljuvligt te och se Defendor. Den påminner om Kick-Ass, men jag hoppas att den inte är allt för lik. Jag tror jag föredrar Defendor även fast jag inte sett den än, med min åsikt baserat endast på det faktum att Nicholas Cage inte är med i den. Han må vara en riktigt duktig skådespelare, men det är något otroligt obehagligt över honom. 

Jag tror det är från då jag såg en film med honom där han spelar en man med vanföreställningen om att han skulle ha förvandlats till en vampyr, köper huggtänder i plast, biter ihjäl en kvinna, våldtar sin städerska och slutligen försöker ta sitt eget liv med ett bordsben.

I alla fall, jag har höga förväntningar på Defendor. Woody Harrelson är ju med i den! Fast jag kan erkänna att jag ser den mycket på grund av Kat Dennings också.

Avslutar med Eric's Trip av Sonic Youth, som har en odrägligt egomanisk början, men som är bra ändå.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar