torsdag 2 juni 2011

Will you build an igloo house so we can fall apart?


Jag börjar utveckla en förälskelse till Charlyne Yi, som är en skådespelare, komiker och musiker. Så nu sitter jag och lyssnar på hennes musik på youtube, och önskar att jag kunde göra likadan musik som hon. Men ack, jag är inte musikaliskt begåvad. Om ni har lyssnat på videon som jag lagt upp, så tänker ni säkert att hon inte direkt är musikaliskt begåvad och att jag är konstig som påstår det. Men lyssna på känslan, hur fin den blir på grund av att hon inte riktigt kan sjunga rent. Jag är helt såld.

Idag begav jag mig mot Brännan för att spela volleyboll med klassen. Det visade sig sedan att de enda som orkade dra sig dit var jag, Monika, Lollo, Stina, Anna och Nettan, varav Anna och Nettan gav upp efter ett tag. Men vi andra höll ut och spelade tre matcher mot några andra som hade kommit dit för att spela. Jag har nu skador, och jag tror jag sträckte magmusklerna (för sådana har jag verkligen) när jag skulle sträcka mig och slå till bollen. Men allt för en vinst!

Jag sa till Lollo när hon fick ont att "Smärta går över, en vinst är för alltid!", så jag tänkte inte förlora. (Nu känns det inte mer än rätt att påpeka att jag är sämst på sporter och inte engagerar mig så himla mycket egentligen, men jag vinner helst)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar