måndag 20 juni 2011

One final, final round, 'cause time means nothing.


Jag bestämde mig för att baka smulpaj som belöning till mig och mamma som kånkat hem en cykel vars bakhjul helt stannat och vägrade att rulla. Först fick vi inte ut blåbären ut frysen för att de frostat fast, och när vi väl fick ut dem så visar det sig att det är svarta vinbär. Det tog ett tag innan jag fattade att det var vinbär också. "Jävlar, vilka mutantblåbär!", hann jag tänka.

Sedan när den väl var i ugnen, så har smulorna för mycket margarin i sig, så de försvann nästan helt. Så det var bara att ta ut den och hälla över nya smulor. Och eftersom jag inte orkade tina bären, sa mamma åt mig att hälla potatismjöl över dem för att de inte skulle mosa ihop helt, men jag tror det fick pajen att smaka lite konstigt. För det gjorde den.

Men vaniljvispen var god i alla fall.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar