fredag 24 juni 2011

We have fucked up bigger and better than any generation that came before us. We were so beautiful.

Misfits. 
Jag har hittat en ny favoritserie. Den heter Misfits och är en brittisk serie som handlar om ett gäng ungdomar som begått brott och nu måste avtjäna samhällstjänst. Medan de är ute och jobbar så kommer det ett stort åskmoln som träffar dem, vilket ger dem superkrafter.

Det låter väldigt konstigt, jag vet. Men den är helt fantastisk, och jag ägnat nästan hela dagen åt säsong ett och har nu kommit till tredje avsnittet i säsong två.

Min favoritscen i första säsongen är i allra sista avsnittet när en av karaktärerna, Nathan, står på taket på en byggnad och pistolhotar en kvinna som har hjärntvättat alla ungdomar att sluta dricka och ta droger. Nathan försöker få henne att ändra tillbaka dem och håller det här talet:


Den här är också ganska rolig, när Nathan måste låtsas vara en av de omvända ungdomarna.

1 kommentar:

  1. Yay vad bra med tv-serie tips! Den låter bra tycker jag, ska helt klart kolla in den :)

    SvaraRadera