torsdag 9 juni 2011

We're creatures of the wind.

Parken i Skellefteå.
Idag har jag tillsammans med de andra i klassen klätt vår skrinda som vi ska åka i, efter att vi tagit studenten imorgon. Den är charmig. Medan vi klädde den så svärmade myggen runtom oss, så nu har jag tusen miljoner myggbett på benen. Men jag antar att det är sådant som hör sommaren till.

Det är så mycket känslor nu, kring studenten och flytten. Jag är vartannat glad och vartannat ledsen. Jag vet att jag har sagt det förut, men jag måste bara få det ur mig. Annars finns risken att jag bryter ihop och gråter mer än nödvändigt. Men jag måste komma ihåg att jag aldrig kommer att få uppleva något annorlunda om jag inte far till nya ställen, även om det är svårt att ta steget.

Klockan är tjugo över ett på morgonen, och jag borde egentligen sova. Jag ska upp tidigt för att göra mig i ordning, duscha, sminka mig, fixa håret och klä på mig. Det är en jävla massa arbete med att ta studenten.

Är det dåligt att jag inte har någon som helst koll på tiderna imorgon, förutom att vi ska vara i kyrkan klockan tolv?

Här är en helt fantastisk låt.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar