måndag 26 september 2011

We'd turn night into day.


Angelica saknade Herman's Hermits från min lista av musik från 60-talet, så därför lägger jag upp en låt av dem nu istället. Jag valde No milk today, för jag gillar den låten. Och för att jag gillar mjölk, men jag har inte druckit det idag.

Jag var, som jag nämnde förut, hos tandläkaren idag. Jag var tvungen att ta mig hela vägen till Skoghall, som ligger i Hammarö kommun. Notera Hammarö kommun, inte Karlstad kommun. Jag var alltså tvungen att fara till en annan kommun för att fara till tandläkaren. Varför? Jo, för att Adressändring inte verkar förstå att jag bytte adress redan i början av det här året. Och sedan var jag för lat för att ringa dem och säga upp min tid och boka en tid vid närmaste tandvård istället. Varför göra det lätt för sig, när man kan göra det svårt?

Men det gick bra. Tandläkaren var norrlänning, så jag kunde lugna mig med det faktum att hon omöjligt kunde visa sig vara en sadist. Det norrländska lugnet, vet ni. (Jag är fördomsfull på ett skämtsamt sätt, så ni vet. Sörlänningar lider ingen större risk än norrlänningar att vara sadister. Vad jag vet.) Hon lät väldigt glad över att jag inte hade ett enda hål och inte behövt laga någon tand förut, så jag är ganska stolt över mig själv. Med tanke på mitt sockerintag under gymnasiet, så är det ett under. Eller så är mina tänder förbaskat tåliga.

Så det firades med ett äpple när jag var klar. Och lite choklad, men det behöver inte min tandläkare få reda på.

Avslutar inlägget med en bild på Keith Hopwood, som var gitarrist i Herman's Hermits och som jag är lite kär i just nu.

2 kommentarer:

  1. Nu är jag nöjd! : D Lite ordning i listan! Peter Noone är så söt i No Milk Today, men han har en skum angelägenhet att inte bli bra på bild .. Har en LP med Herman's Hermits där han är på nästan hela baksidan och den bilden är .. Inte vacker! :C

    Sv: Davy är så söööt! OMG. Jag blir som en fjortonåring på nytt när jag ser honom. Hästnörd som jag är dessutom så älskar jag alla hästar man får se honom med och på, det är så awesome att han är jockey! <3

    SvaraRadera
  2. Sv: Ja hur kunde man inte tycka om han när han var i fall out boy!! men jag vet inte jag tror jag gillar han mer nu, nu syns han mer än vad han gjorde i fall out boy.. plus han är lite snygg nu ^^

    SvaraRadera