onsdag 28 september 2011

Baby, baby, this kind of loving's bringing down this man.

The Easybeats.
Jag fick pengar av pappa igår och bestämde mig för att köpa ett par varmare skor (ballerinaskor och converse är tydligen inte anpassade för den annalkande vintern.) och, om jag hittade en för ett rimligt pris, en jacka. Så idag begav sig jag och min broder Samuel in till centrum. Vi skiljdes när vi var framme så han kunde fara till Game och jag till H&M för att leta jackor.

Efter ett tag så hittade jag en jacka som inte var allt för ful eller allt för dyr och, detta var höjdpunkten under min shoppingrunda, två nagellack för 9,50 kr styck. Score! Sedan ägnade jag ett på tok för långt tag att leta efter DinSko, så jag till slut blev på väldigt dåligt humör och bestämde mig för att om inte affären ville uppenbara sig, då skulle de baske mig inte få mina pengar när jag väl hittade den! Ma mama didn't raise no fool!

Jag har förresten ljugit för tre flickor idag. Jag skulle iväg till konsum för att köpa glass åt oss, då de satt ute i vårt område, och när jag var tre meter ifrån dem så utbrister en av flickorna, samtidigt som hon håller i en enorm ljusrosa nallebjörn, "Vill du köpa den här för 100 kr eller 50 kr?".

- Jag har tyvärr bara de pengar som jag ska handla på konsum för, ljög jag.

- Meen åhhhh! Bölade de i unison.

- Förlåt, men kanske nästa gång ni säljer något, svarade jag medan jag var på min vakt utifall de skulle anfalla mig som hämnd.

Jag gör ett försök att gå iväg när en av flickorna säger efter mig;

- Om du har kort, så skulle jag bli jätteglad!

- Nä, jag har bara pengarna som jag ska handla för, ljög jag återigen.

Vad tror de egentligen? Att jag ska köpa en gammal nallebjörn för 100 kr? Och betala dem med kort?! Nallebjörnen var rosa, för guds skull! När jag var liten så var jag klok nog att försöka sälja fina saker, så som blommor, i alla fall!

Barn skrämmer och roar mig på samma gång.

Inlägget avslutas, inte helt oväntat, med en låt. Heaven and hell av The Easybeats. Ord kan inte beskriva hur snygg jag tycker Stevie Wright är i den här videon. Jag borde ha varit ung på 60-talet.

1 kommentar: