lördag 24 september 2011

60-tal.

Jag går väldigt mycket i perioder när det gäller musik, vilka band jag lyssnar på, vilken sorts genre de spelar och vilket årtal det är. Just nu börjar jag luta väldigt mycket tillbaka till 60-tals musik, (The Beatles är en självklarhet att jag alltid lyssnar på, så jag räknar inte med dem i mina perioder. Likaså Bob Dylan.) och jag försöker variera mig i banden i lyssnar på och inte fokusera på ett enda band. Så här har ni en musikbomb av några av mina favoriter.

The Animals - Bring It On Home To Me.

Small Faces - Tin Soldier.


The Hollies - I'm Alive.

The Kinks - Waterloo Sunset.


The Monkees - (I'm Not Your) Stepping Stone.

The Turtles - Needles and Pins.

The Box Tops - The Letter.


The Easybeats - Friday On My Mind.




1 kommentar:

  1. Ah, jag blir nästan tårögd av en sådan högkvalitativ lista! Precis som jag satt och tecknade av en av killarna i The Monkees. ♥ MEN jag noterar med bestörtning att jag inte hittar Herman's hermits! ; )

    Sv: Det var nog Liams uttalande du tänkte på! Han sa att "Lennon was right. And we are bigger than Jesus. We will be as big as the Beatles, if not bigger." Pfffffft! Säger jag.

    SvaraRadera