torsdag 15 september 2011

Arnold Schwarzenegger.

Inte en enda har kommenterat om att de vill läsa om min Londonresa, så jag ska anta att ni inte är det minsta intresserade av den och bara vill att jag ska återgå till att skriva om mitt tråkiga liv. Och vem är jag att beröva er från det ni kommer in på den här bloggen för att läsa? Gud ska veta att jag gör vad som helst för er, även om ni aldrig hör av er eller frågar hur jag mår. Men jag är inte bitter.

Medan jag var i London (Jag kan verkligen inte sluta nämna det!) så ägnade jag och Anglica större delen av vår tid med att gå, vilket ganska oundvikligt resulterade i att vi båda gick ner lite i vikt. Angelica vägde sig sedan när vi kom tillbaka till Karlstad och det visade sig att hon gått ner 4 kg under veckan. Jag väger mig aldrig, för det medför för mycket negativt med sig, men jag märkte på mina kläder att jag också gått ner en del.

Så nu när jag är i Karlstad igen, så har jag tänkt att jag ska försöka följa den här lite mer positiva trenden att röra på sig, istället för att bara sitta hemma och göra ingenting. Så varje dag sedan jag kom tillbaka har jag varit ute på en promenad. Notera - varje dag! Även när det har regnat så har jag tagit på mig mina gympaskor och traskat iväg. Jag har till och med joggat lite grann, även om det är Djävulens påfund. Och jag är mäkta stolt över mig själv, ska ni veta!

Visserligen blir det inte fullt lika mycket som förra veckan, så jag ska inte vänta mig att gå ner runt 4 kg varje vecka, men det är ju helt klart en förbättring.

Disclaimer: Mitt huvudmål med det här är inte att gå ner i vikt. Jag är inte ens intresserad av siffrorna på vågen, och det är därför jag inte väger mig överhuvudtaget. Människor associerar siffrorna med skönhet och framförallt självvärde, när de inte ens går hand i hand. Det enda jag vill är att få mer energi, vara mer hälsosam och ta hand om min kropp lite bättre än jag gjorde förut. Och om jag i slutändan ser ut som Arnold Schwarzenegger medan han var som mest muskulös, så är ju bara det ett plus.

Bea?

1 kommentar: