tisdag 20 september 2011

Look for the girl with the sun in her eyes, and she's gone.


Jag har en application på min mobil som gör att jag kan ladda hem musik gratis. Det har lett till att jag blir helt galen när jag kommer på band vars musik jag gillar eller när jag hittar ett helt nytt band som jag blir förälskad i. Då måste jag hitta min mobil snabbt som ögat, gå in på applicationen, leta upp låten och ladda hem den. Problemet är bara att jag laddar hem så mycket att jag får slut ledigt utrymme på mitt SD-kort.

Så igår tänkte jag att jag skulle rensa lite bland min musik, så att jag inte har en massa låtar på mobilen som jag inte ens lyssnar på. När jag hade gått igenom hela listan insåg jag att jag inte fått bort tillräckligt många för att fylla mobilen med fler nya låtar. Jag försökte tänka efter vilket band/musiker som jag hade flest låtar av och kom på att det var ingen annan än The Beatles.

"Okej", tänkte jag. "Säkerligen måste det finnas någon låt av dem som jag kan ta bort. Jag har ju många låtar från deras tidigaste album, som visserligen är bra låtar men som i princip alla följer samma pojke suktar efter flicka-tema.". Vilket, såhär i efterhand, känns som en otroligt dum tanke att ha tänkt och jag skäms ganska mycket. Men den blev tänkt och det är inget vi kan göra något åt nu.

Jag gick igenom alla deras låtar på min mobil, och varje gång jag startade en låt så tänkte "Nej, den här kan jag ju inte ta bort!" och så fortsatte det tills jag gått igenom alla låtar och det enda jag åstadkommit var någon timmes lyssnande på The Beatles.

Vilket i mina ögon är en fullkomligt ljuvlig sak att ha åstadkommit.

1 kommentar:

  1. Jag har det bra, antar jag. Det är okej:)
    Själv?
    Fin bild på inlägget btw :)

    SvaraRadera