torsdag 1 september 2011

Stickning.


Den här stickningen verkar inte vara så bra för min och mammas relation. Det lämnar oss båda två lite väl aggressiva mot varandra.

För några dagar sedan satt jag och stickade i soffan, och mamma ville ta över.

Mamma: Kan inte jag få sticka lite?
Jag: Nej! ... jag är inne i ett flow

Igår fick mamma ta över stickningen medan jag såg på TV. Efter The Big Bang Theory hade slutat började jag bläddra bland kanalerna.

Mamma: Kan du inte slå på åttan?
Jag: Navy CIS?
Mamma: Ja.
Jag: Då får du inte sticka! Ge hit stickningen.
Mamma: Men, nä.
Jag: Väljer du dåliga program så får du inte sticka längre!

Idag satt jag vid datorn medan mamma stickade och jag såg att det bara fanns tre garnnystan kvar. Men jag var inte arg, för som jag redan har sagt att jag är väldigt glad idag.

Jag: Du får inte sticka klart den. (Väldigt glatt sa jag det där, ska jag be om att få tala om.)
Mamma: Det är tre nystan kvar! (Surt och dead serious.)

Men den är snart klar och då kommer vi nog bli lite snällare mot varandra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar