lördag 22 december 2012

To try to turn to loving this.


Vi överlevde! Quelle suprise! På grund av my mad mathsskillzz, så räknade jag ut att jag inte skulle hinna se de sista 50 minuterna av filmen om jorden gick under vid midnatt, men då hade filmen behövt vara 3 timmar och 50 minuter. Det var den inte. Den var 2 timmar och 50 minuter. Så jag såg hela! Och om jag inte redan tyckte Martin Freeman var urgullig! Han gjorde sig väldigt bra som Bilbo. Men det var väldigt lite Smaugaction, sorgligt nog. Men det kommer i nästa film.

Det enda negativa jag kommer säga om bion var 3Dn, jag är inget stort fan av 3D, för den gav mig huvudvärk och glasögonen var obekväma och det var ett tillfälle i filmen med dvärgen Thorin som var lite väl cheesy. Men annars tyckte jag om den. Det absolut bästa i filmen var scenerna med Gollum och Bilbo. Och icke att förglömmas en älgridande Thranduil spelad av Lee Pace. Lee Pace! 

Det äckligaste var en vätte med pung till haka.

1 kommentar:

  1. Och även du har hobbitfeber! ;)

    Sv: Jag förstår känslan av att vara en glädjedödare då det kommer till julen! ;)

    175 cm kanske är standardmåttet de kommer i, de där! Och i min värld kan man (som tjej) inte vara för lång. Jag känner mig alltid superkort, utan att jag faktiskt vet vilken längd jag har.

    Haha, jag gillar att jag planerar en kidnappning som en äkta grym brottsling, bara för att passa upp honom och leka hemmafru senare. Jag känner mig inte alls underlig .. ;)

    SvaraRadera