lördag 8 december 2012

The drunken clown's still hanging round but it's plain the laughter's all died down.



Jag vet inte om jag riktigt tycker om att de har börjat spela julmusik för fullt i alla affärer. Inte för att jag har något speciellt emot julmusik, med undantag för den där förbannade Feliz Navidad, men de spelar alltid samma låtar om och om igen. Säkerligen borde det finnas mer än fem jullåtar de kan spela. Eller hur?

Men en dag på stan har inte varit något negativt överhuvudtaget, trots jullåtarna. Jag, Monika och Lollo for på Pingstkyrkans Second Hand, där hittade jag BÖCKER, närmare bestämt Liftarens guide till galaxen av Douglas Adams (alla fyra första volymer, den saknar bara Mostly Harmless), Tio små negerpojkar av Agatha Christie och Jonathan Strange & Mr Norrell av Susanna Clarke och en långärmad tröja. Sedan köpte jag te, Cosy Christmas, och en tesil på Indiska. Så det har varit en väldigt lyckad dag.

Jag har på känn att en förkylning kryper sig på, så jag tar en till kopp te, kryper ner i sängen och tittar på serien Fresh Meat. Här har ni Townes Van Zandt med en låt som inte alls har något med julen att göra.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar