onsdag 12 december 2012

Shall I stay, or would it be a sin?


Nu tycker jag att denna förkylning ska skynda sig och lämna min arma kropp! Fast på samma gång är det skönt att ha en anledning till att stanna i sängen hela dagarna och se film och serier utan att behöva känna sig skyldig för att man slösat bort hela dagen.

Angelica är nere i Karlstad och hälsar på familjen och när jag pratade med henne idag så berättade hon att det inte är säkert om hon kommer att hinna hem till julafton eftersom SJ har fått ställa in en massa tåg. Om hon blir tvungen att stanna i Karlstad, så ska min brorsa Robert komma och hämta mig så jag får fira jul med honom, Johanna, hundarna Castro och Fjodor (som jag smått önskar är döpt efter Dostojevskij) och katterna Ducati och Nicole. Nicole var min katt, men när jag flyttade till min första lägenhet så fick jag inte har djur i den så Robert fick ta henne. Han och Johanna har hjärtlöst döpt om henne till Fläsk-Doris. Ett namn jag inte är särskilt förtjust i, då hon bara är lite rund om kanterna!

Jag har aldrig varit överdrivet exalterad över jul, med undantag för när man var liten och fick en massa leksaker. Filmer överdriver alltid om julmirakel och får det att framstå som en helt fantastisk dag, medan i verkligheten är det som vilket annan dag, förutom att man äter ofantliga mängder julmat (som förövrigt inte är särskilt gott) och öppnar lite klappar och dricker lite alkohol. MEN NU SKA JAG INTE VARA CYNISK OCH FÖRSTÖRA JULGLÄDJEN! Herregud, lyssna inte på mig. Fortsätt tyck att julen är fantastisk om ni vill det, ibland är jag bara en sur gammal gubbe när det kommer till julen.

Men alla ljusen är i alla fall väldigt trevliga i vintermörkret.


1 kommentar:

  1. Om det är någon tröst, så verkar vi ha precis samma inställning till julen! ;)

    Sv: Hur kan man skratta åt någonting så traumatiskt som spilld sallad?! Och ja, lila sallad och ruccolasallad är vidrigt. Och i kombination minst dubbelt så avskyvärt. Ruccolasallad smakar som, du vet, om man hållit på med maskrosor. De har sådant där klegg i sig som ska göra dem äckliga och skydda dem mot yttre hot. Så smakar ruccolasallad. Som maskros-klegg.

    Cool och cool vet jag inte, jag ritar väl bara stela renässansliknande porträtt i 99% av fallen. ;)

    Nej, överdrivet kort är han ju inte, men ganska kort för att vara karl i alla fall! ;) Och jag kunde ju önska att jag var 185 centimeter, men så är tyvärr inte fallet .. Det är i alla fall underhållande att de flesta av hans "flickvänner" i alla produktioner han ställer upp i är lika långa, om inte längre än honom. När de dessutom envisas med att bära högklackat så ser han ut som en liten dvärg. En perfekt dvärg, mind you! Och en kudde och en filt är en ypperlig idé! Inte ett hårstrå för ligga fel på sötnosen.

    SvaraRadera