måndag 17 december 2012

No matter how loud you shout, you will not drown out the voice of the people.

Ioan Gruffud i Amazing Grace.

Jag gillar inte att man inte kan ta bort rött nagellack utan att nageln och nagelbanden blir helt missfärgade. Ingen annan färg, förutom möjligtvis svart, blir det så av. Problem ingen bryr sig om, jag är bara en vresig tant.

Idag känner jag att jag har varit ganska så duktig. Inte Moder Teresa-duktig, men duktig för att vara en sjuk Bea. Jag kände mig bättre idag, har fortfarande öm hals, huvudvärk och har inte riktigt all energi tillbaka men bättre i alla fall, så jag tog mig ut på en långpromenad med Mao eftersom det var länge sedan nu. Han var jätteglad och hoppade runt i snön medan jag harklade och hostade för mig själv. Men det märks att jag inte är helt okej än, för den långpromenaden, som är runt 3-4 km, har tagit musten ur mig och jag är i stort sett redo för sängen.

Nu ska jag göra mig en kopp te och titta på Amazing Grace. Den ser ut att vara bra och folk har roliga peruker i den, så jag tror jag kommer gilla den.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar