fredag 7 december 2012

They say you gotta tow the line, they want the water not the wine.

Benedict Cumberbatch som Khan.

Jag vet att jag inte är en trekkie per se, även om jag följde Star Trek-serien under 90-talet när jag var liten, men kan vi inte bara ägna en stund åt att gassa oss i glansen som är Benedict Cumberbatchs voice-over till Star Trek Into Darkness teaser trailern? Det har sagts att hans röst låter som en jaguar inuti en cello, och jag kan väl inte direkt neka kommentaren. Fan, den mannen gör mig exalterad över en film jag inte ens är exalterad över! Men The Hobbit däremot, där han gör rösten och motion capture till Smaug och Necromancer, den filmen ser jag framemot på riktigt även om han inte hade varit med i den. Martin Freeman som Bilbo Baggins for fuck's sake!

Sedan har jag upptäckt fördelarna med att ha en hund i lägenheten, för när man har stått stilla utomhus i den bitande kylan i tjugo minuter för att hålla sin syster sällskap medan hon väntar på en bil som ska ta henne till Österjörn, (för att jag är snäll) så kan man tvinga hunden att ligga på ens fötter när man väl kommit in. Eller ja, jag säger tvinga, han kände att han var en independant woman som Destiny's Child sjunger om och sprang istället iväg. Bastard.

Här har ni en man som heter Jake Bugg med låten Lightning Bolt. Monika visade den för mig och det är jag glad för.


1 kommentar:

  1. oh ja benedict cumberbatch's röst är verkligen något speciellt *3* men är det bekräftat att han spelar khan? hör rykten om att han skulle kunna spela gary mitchell, eller t.o.m. en vulcan (tror mer på det första isf, mindre logiskt i vulcan-teorin. husdjur funkar mycket bra som levande värmekuddar ;)

    SvaraRadera