måndag 10 december 2012

I'm an unspeakable of the Oscar Wilde sort.

Maurice.

Nu har jag officiellt den här vinterns första förkylning. Huvudet värker, halsen gör ont och huden likaså och mina bihålor är igentäppta. Så nu har jag att se framemot några dagar av minimalt ätande och extremt mycket tedrickande på grund av halsen. Den här dagen görs inte lättare av att jag måste vara hundvakt åt en viss Mao som inte har någon lust att ligga stilla. Han gjorde något fuffens i köket och när jag skulle gå och se efter vad han gjorde så slog jag armen i dörrhandtaget till vardagsrummet och började böla. Jag är inte stark varken psykiskt eller fysiskt idag.

Men jag ska trösta mig själv med filmen Maurice som innehåller både en ung Hugh Grant (det går inte att förneka att den karln har varit snygg) och en ung Rupert Graves, (som är snygg även på äldre år) vars nakna bakdel man tydligen ska få beskåda och jag har hört att den ska vara ganska så spektakulär.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar