måndag 18 juli 2011

When I'm walkin' I strut my stuff, man I'm so strung out. I'm high as a kite, I just might stop to check you out.

En Bea och en Hanna-mugg.
Här sitter jag och dricker te ur min Hanna-mugg. Jag ska snart in till stan för att söka jobb på ett kafé som heter Espresso House, fast först måste jag skriva om mitt personliga brev lite för att det är skrivet till Jula, och jag tror inte Espresso House kommer känna sig särskilt speciella om jag återanvänder det helt och hållet. Jag vill att de ska känna sig speciella och göra mig själv så nödvändig för deras lycka och framgång att de omöjligt kan låta mig försvinna och aldrig återvända. Jag ska baskemig vara oumbärlig för dem!

Så har jag klätt upp mig och sminkat mig (till och med foundation och ögonskugga, då vet man att jag menar allvar.), i hopp om att de ska vara ytliga och tänka "Jävlar, hon är snygg. Jag slår vad om att hon kan servera kaffe och bullar också. Hon ska vi ha!".

Så det är planen. Nu ska jag ta tag i brevet och ta en kopp te till.

2 kommentarer:

  1. Frågan är ju hur någon skulle kunna neka ett sådant ansikte som ditt Bea? ; )

    Sv: Ja, den där ögonscenen är verkligen skitäcklig! Vi fick se en del av filmen (inklusive den scenen) på svenskalektionen och alla bara "men fy faan! Vad i helvete?!" Det är ju inte direkt så att de sparar på det grafiska heller utan bara extrem close-up på det stackars ögat. Yuck!

    Haha men what?! Någon spyr av exorcisten? Den tycker jag verkligen inte är särskilt skrämmande. Fast som sagt, ingen hade sett det förr. Men problemet med A Serbian film är väl hur man ska klassa den? Stundtals så innehåller den ju faktist barnporr, så hur ska man klassa de som väljer att visa den och de som handhar den, för det är ju faktist en köpefilm. Men att vi är så härdade att vi måste passera gränser för pedofili & nekrofili är rätt så skrämmande och då undrar man hur framtidens extremfilm kommer se ut? Nu är liksom dörren öppnad och folk ser att A Serbian film får mycket uppmärksamhet.

    Ah, vad roligt! Du skulle jobba i England eller hur var det nu? : )

    SvaraRadera
  2. sv: haha jag med. stavfel och särskrivningar!

    SvaraRadera