fredag 29 juli 2011

Viens, voir les comdiens, voir les musiciens, voir les magiciens.


Jag sitter och dricker ett glas vin och tänkte att jag skulle följa temat och lyssna på lite fransk musik. Så nu strömmar Tu t'laisses aller av Charles Aznavour genom mina högtalare.

Om jag hade bott själv så hade jag nog målat på en fransk mustasch också. Men eftersom mamma och Samuel redan tycker att jag är konstig nog, så kändes det bäst att låta mustaschen vänta tills jag är ensam hemma.

Jag vet att jag har lagt upp Ne me quitte pas av Jaquel Brel, men för ett litet tag sedan såg jag när han sjöng den live och det var baske mig ett av de mest emotionella framträdanden jag någonsin sett. Mycket bättre än studioversionen. Här har ni live framträdandet.

Men det ska inte bli ett ledsamt inlägg, så en glad låt är på sin plats.


1 kommentar: