onsdag 27 juli 2011

I never ever wanna be alone. Oh Saint Jerome.


Det var löningsdag idag, så vi firade med att fara och handla. Mamma blev sugen på vin, så efter vi handlat mat så gick vi in på systembolaget och köpte lite vin, cider och öl. (Jag skriver 'lite' för att det känns bättre utifrån en moralisk synvinkel, men det var faktiskt ganska mycket alkohol.) Så när vi kom hem så tog jag och mamma några glas rosévin och varsin cider. Det har varit ganska varmt idag och jag har inte druckit så mycket vatten, så jag var ganska törstig när jag väl fick tag på ett glas. Efter det första glaset vin, så slank det andra glaset och ena ciderburken ner ganska snabbt.

Det var inte nog för att jag skulle ha blivit påverkad om jag druckit det i vanlig takt, för det var bara två glas vin och en burk med cider. Men eftersom jag druckit det så snabbt som jag gjorde, så blev jag lite lätt snurrig.

- Mamma, fnissade jag till min mamma i soffan bredvid. Jag är inte full, men jag börjar bli lite snurrig.
- Samuel, gå och lås dörren, svarade hon med ett deadpan expression. Annars går Bea ut och ska ragga.

Det, vill jag klargöra, skulle jag inte ha gjort.

1 kommentar:

  1. Värt att skriva lite när du ändå avslöjar att de är mycket ;-)

    SvaraRadera