onsdag 13 juli 2011


Skins är inte lika fantastisk som Misfits, men jädrar, det är beroendeframkallande. Jag har snart tagit mig igenom hela första säsongen, men bara ett avsnitt kvar. Mina favoritkaraktärer är Cassie, Chris och Sid. Tony är en douche, men han spelas av samma skådespelare som spelar Marcus i About a Boy, så jag kan inte hata honom helt och hållet. Sedan är han ganska så underhållande, på ett väldigt mörkt, elakt och egoistiskt sätt.

Men en sak som jag undrar ganska starkt över är hur fan de får tag på all sprit, och hur de kan komma in på pubar och köpa drinkar där. De är 16-17 år gamla och blir ändå serverade alkoholhaltiga drycker. Jag tycker det är lite skumt. Är drickkulturen i England så annorlunda från hur den är i Sverige att de struntar helt i om det är olagligt eller inte? Och mitt på ljusa dagen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar