tisdag 1 januari 2013

2013

I brist på bilder från detta nyår, så tar vi en från förra.
Jag tror inget speciellt mycket på nyårslöften, de är i stort sett gjorda för att brytas av oss som inte är starka nog att hålla sig fast vid dem. Så jag har inte lagt något nyårslöfte i år, men jag har bestämt mig för en massa saker i och med det nya året:

Jag ska sluta ha en sådan ångest över framtiden.

Jag ska sluta äta för lite och sluta äta för mycket.

Jag ska börja vara gladare.

Jag ska ta mig till England.

Jag ska börja träna mer ofta. Men inte för att jag vill, utan för att det är bra för mig.

Jag ska ha längre hår än vad jag någonsin haft förut.

Jag ska sluta tänka hur mycket bättre det var för några år sedan och börja se alla möjligheter med allt som kommas skall.

Jag ska börja lyssna mer på klassisk och instrumental musik.

Jag ska läsa mer poesi.

Jag ska vara en bättre version av mig själv och sluta hitta saker med mig själv som jag kan hata och börja älska dem i stället.

Om möjligt, bli helt galet kär i någon.

Så nu hoppas jag att 2013 blir en betydligt bättre år än vad 2012 har varit och jag hoppas att allt är väl med er och kommer att fortsätta vara det under det nya året. Nu ska jag dra mig tillbaka och titta på Big Fat Quiz of the Year 2012 och sedan kicka igång allt jag har bestämt mig för med en promenad.

Och för att jag sagt att jag ska lyssna mer på klassisk musik, så struntar jag i nyårsmusik och lägger istället upp Mahlers Symphony no. 5, Adagietto eftersom den drar i mina hjärtsträngar och är så väldans fin.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar