söndag 6 januari 2013

And I will never, never, never grow so old again.

Van Morrison, eller Gud som jag föredrar att kalla honom.
1. Your favourite song.

Det är alltid olika beroende på när jag blir frågad, men Here Comes the Sun av The Beatles och Sweet Thing av Van Morrison är två självklara favoriter. Fast med The Beatles och Van Morrison är alla deras låtar självklara favoriter. (Förutom Revolution 9. Vilket jävla oljud.)

2. Your least favourite song.

Ah. Det finns så himla många. Men jag kan väl säga den där jävla Kesha låten, Die Young eller vad fasiken den heter. 

3. A song that makes you happy.

Just nu blir jag väldigt glad av Another Girl Another Planet av The Only Ones.

4. A song that makes you sad.


Hope There's Someone av Anthony and the Johnsons 

5. A song that reminds you of someone.

Bridge Over Troubled Waters av Simon and Garfunkel påminner mig om mamma. Varje gång vi är tillsammans och den spelas så skruvar vi upp volymen så högt vi klarar av och skrålar med. 

6. A song that reminds you of somewhere.

Varje gång jag hör Wanna Be Your Lover av Prince så tänker jag på den svarta teatersalen under gymnasiet och alla de gånger vi värmde upp och dansade järnet till den låten.

7. A song that reminds you of a certain event. 

Ha! När pojken jag var hopplöst förälskad i för flera herrans år sedan blev tillsammans med någon annan och jag svalde gråten hela dagen tills jag kom hem och stängde in mig i mitt rum och grät till Unbreak My Heart av Toni Braxton. Så jag har ju i stort sett alltid varit ganska patetisk.

8. A song that you know all the words to.

You Better Watch Out, Cause I Like You av Billie the Vision and the Dancers.

9. A song that you can dance to.

Jag hatar att dansa, men det blir alltid lite lättare med The Only Way Is Up av Yazz.

10. A song that makes you fall asleep.

Mahlers Symphony no5, Adagietto.

11. A song from your favourite band.
Happy When It Rains av The Jesus and Mary Chain.

12. A song from a band that you hate.


Moves Like Jagger av Maroon 5. Den låten kan dra åt helvete.

13. Your guilty pleasure song.

Let's Get It On av Marvin Gaye och Stayin' Alive av Bee Gees befinner sig båda på mitt minneskort på mobilen, men det kan jag stå för.

14. A song no one expected you to love.

Ingen aning faktiskt. Är det någon som vet om någon låt? Jag har Gil Scott-Herons Me and the Devil på en playlist, den kanske är lite otippad?

15. En låt som beskriver dig.

Astral Weeks av Van Morrison.

16. A song you used to love but now hate.

Den här är svår. Jag har faktiskt ingen aning. 

17. A song that you hear often on the radio.

Jag lyssnar aldrig på radio, så det är svårt att säga. Men säkert någon låt av Lady Gaga.

18. A song that makes you feel sexy.

Sexy Undercover av Barry White. Nä, allvarligt, vilken löjlig fråga. När man föds som Beatrice Lundahl så känner man sig nog aldrig sexig. Skulle jag någonsin känna mig sexig, så skulle jag skratta mig själv rätt i ansiktet och tänka "Har du glömt vem fan du är?!". Men den sexigaste låten jag lyssnar på är Let's Get It On med Marvin Gaye, så det får bli svaret.

19. A song from your favourite album.

Lay Lady Lay av Bob Dylan från Nashville Skyline albumet. 

20. A song that you listen to when you're angry.

Don't Want To Know If You're Lonely av Hüsker Dü.

1 kommentar: