onsdag 23 januari 2013

I carried a watermelon.


Jag känner ett överväldigande behov att se Dirty Dancing. Det här är en sådan dag då jag behöver filmer som är fantastiska om än aningen ostig, och "Most of all I'm scared of walking out this room and never feeling the rest of my whole life the way I feel when I'm with you" och "Nobody puts Baby in a corner" och awesome slutmusik där alla i hela filmen ställer sig upp och dansar.

När jag var liten och såg den här filmen på en dålig VHS-kopia vi hade, som vi hade spelat in från då filmen gick på TV, så ville jag alltid vara Baby så jag skulle få dansa med Johnny Castle och bli lyft medan Time of My Life spelade högt sådär som i slutet. Jennifer Grey, din jävla lyckost som fått nakendansa med Patrick Swayze! Med ditt fantastiska ansikte och fantastiska hår och fantastiska slutklänning. Ja, hela du är jävligt fantastisk! Vet inte om det där fick mig att låta passivt aggressiv eller aggressivt aggressiv mot Jennifer Grey, men jag lovar att jag tycker om henne. (Men vi alla vet att det skulle vart jag!)

Men nu får ni ursäkta mig medan jag lyssnar på She's Like the Wind för femtioelfte gången idag.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar