lördag 12 januari 2013

God knows I’ve failed but he knows that I’ve tried.


Jag fyller inte år förrän om tio dagar, men fick min födelsedagspresent av mina käraste syster redan igår. Presentkort på 300 kr på Bokia. Hon känner mig så väl, Angelica. Hej The Casual Vacancy av J.K. Rowling! Så många böcker som skola läsas just nu! Men jag klagar inte. Jag har lite pengar över så jag ska tillbaka dit igen och köpa mer. Jag hittade Around the World in Eighty Days av Jules Verne, The Jungle Book av Rudyard Kipling, Alice in Wonderland av Lewis Carroll som tillsammans skulle kosta 99 kr. Jag såg att de även hade How to Be a Woman av Caitlin Moran, som är en sådan där rolig, käck, icke-militant feminist som faktiskt inte hatar män och som gör mening bakom ordet feminism fint igen. Ahh! Jag vill ha alla!

Angelica gav mig i julklapp ett presentkort med valfri aktivitet och middag, och eftersom hennes ben inte är helt okej än, så tänkte jag att bio skulle vara enkelt för henne. Men då har vi inte direkt samma smak i filmer. Jag har velat se Django Unchained ett bra tag nu, Quentin Tarantino gör mig sällan besviken och Christoph "Skådespelarguden" Waltz är med! Åh, Christoph... Men nej, den ser tydligen jättedålig ut och Gangster Squad ser ut att vara bättre. Vad fasiken, he ge ju min valfria aktivitet!

Jag får kanske övertyga henne om att jag inte har sett The Hobbit: An Unexpected Journey, så får jag se om den.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar