söndag 3 mars 2013

We spend all our time lying side by side.

"If you could just see yourselves. It breaks my heart. You're wearing cardigans!"
Jag är övertygad om att jag har världens mest fantastiskt snälla bror i världen. Det har varit mycket strul med mig och mobiler ett bra tag nu, vilket började med att Mao tuggade sönder min mobil (bästa mobilen jag haft, så det var en mindre tragedi. Men det är lugnt, jag har kommit över det nu.) och Angelica och Robin köpte en begagnad mobil åt mig. Allt var frid och fröjd tills batteriet gick sönder och  mobilen hölls sig vaken knappt 20 minuter om laddaren inte var ikopplad. Så nu har jag gått runt med Lollos gamla sketna mobil i flera månader. Som jag är tacksam över att jag fått låna, kanske jag ska tillägga, men ni förstår. Men nu har Robert gått och köpt en ny mobil åt mig. What? Ja. Så nu är jag väldans glad! Mest av allt är jag fascinerad över det faktum att det är en alldeles ny mobil, för endast två gånger tidigare i mitt liv har jag fått nya mobiler. Den första var en Nokia 3310 (förövrigt det enda modellnamnet jag förstår mig på) som jag delade med tre syskon och den andra var en temporär asdålig billig en som kostade runt 300 kr och som man inte kunde skriva å, ä och ö med i smsen, så jag vet inte om de ens räknas.

Så vad var bland det första jag gjorde när jag startade min mobil? Skaffade instagram igen. Så nu får jag hejda mig med att inte instagramma allt jag gör, för det är inte särskilt intressant och jag vill inte vara en sådan där som uppdaterar hela tiden och irriterar skiten ur folk. Det där var inte en hint förresten, om nu någon skulle råka känna sig träffad.

Men nu ska jag nog ta och se klart det där Misfits-avsnittet. Pausade för att kunna ta en bra bild till instagram, för jag är engagerad på det sättet, och "råkade" gå in på internet och stannade där ett tag.

Ska förresten vara rak med er om en sak innan jag går. Även om jag inte är ett speciellt stort fan av Olly Murs, hatar de där låtarna Troublemaker och Heart Skips a Beat som spotify gjort mycket reklam för, så tycker jag att hans låt Busy är riktigt svängig. Kanske för att det är introt till Me and Mrs Jones, som har en plats i lillhjärtat mitt. Dance With Me Tonight är det inte heller något fel på.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar