torsdag 21 mars 2013

We'd be dancing the whole damn night.

Mitt kök, för er som undrar hur jag bor.
Idag känner jag mig så där oförskämt duktig som man gör ibland. Nästan så jag borde få en medalj eller ett diplom eller något. Jag började dagen med att stiga upp runt halv nio, gick på långpromenad, gjorde plankan i en minut och åt en stadig frukost. Sedan dess har jag tagit hand om tvätt och städat hela köket, hallen och dammsugit i vardagsrummet samtidigt som jag skrålat med till Django Django, Duologue och måhända lite Olly Murs för att få den där feelgoodkänslan. Nu väntar jag på att nästa laddning tvätt ska bli klar så jag kan hänga upp den och sedan ska jag deklarera också. Vuxenpoäng.

Jag och Robin försöker göra oss redo för Beachen 2013, så vi har börjat vara ute och gå jättemycket, och för att göra det hela lite roligare så har jag skaffat appen RunKeeper på min mobil, den mäter avstånd, hur många kalorier man förbränner och hur många km per timme man går. Sedan i söndags har jag gått nästan fyra mil, vilket, om den lilla matten jag kan stämmer, är 8 km per dag. Schweet!

Så medalj, någon? Nej? Okej.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar