lördag 27 augusti 2011

Tristesse


Under en av mina mer sofistikerade stunder så satt jag och drack vin, läste Kafka på stranden och lyssnade på, för det mesta, klassisk musik. Jag började lyssna på Tristesse av Chopin, och jag är övertygad om att den har blivit satt text till, men jag kan inte, ens för att rädda mitt liv, komma på hur texten går, var den sjungs eller vem som sjunger den. Men jag vet att någon sjunger den! Eller kanske att en låt inspirerats av den.

Så om ni, kära läsare, vet svaret skulle jag vara evigt tacksam om ni berättade det för mig. För det här att inte veta håller på att driva mig till vansinne!

Vi har haft ett väldans åskoväder här i Karlstad idag, så vi bestämde oss för att sätta oss i köket, med en massa tända ljus och spela filmspelet. Det är inte många som vill spela det med mig, så jag blir väldigt exalterad när någon väl går med på det.

Egentligen behöver jag inte berätta det här, för det borde vara underförstått, men jag vann med hästlängder. Jag fick 51 poäng (skryt!) medan Samuel fick 20 poäng och mamma fick 9. Så nu skall jag härmed tilltalas med titeln Ers Filmmajestät. Ni har ingen aning om hur mycket det glädjer mig.

1 kommentar:

  1. och till veckan blir hon våran! :) hon är så underbar!

    SvaraRadera