tisdag 23 augusti 2011

Nothing compares 2 me.


Jag sitter och lyssnar på Jon Richardsons podcast och han hade komikern David O'Doherty som gäst. De satt och pratade om att byta ut "you" till "me" och tvärtom i sångtexter. Inte helt oväntat, så har jag suttit och fnissat som en liten apa över de ändrade sångtexterna. Jag älskar hur otroligt kaxiga de blir.

Så, eftersom jag är en snäll person, har jag bestämt mig för att dela med mig av några.

Sinead O'Connor - Nothing compares 2 U.
You said nothing can take away these blues.
`Cause nothing compares,
nothing compares to me

Chris De Burgh - Lady in red.
You've never seen me looking so gorgeous as I did tonight.
You've never seen me shine so bright.
I was amazing.

Joe Cocker - You are so beautiful.
I'm everything you hoped for.
I'm everything you need.
I am so beautiful to you.

Des'ree - Kissing you.
Pride can stand a thousand trials,
the strong will never fall.
But watching stars without me
your soul cries.

The Beatles - Something.
Something in the way I move,
attracts you like no other lover.
Something in the way I woo you.
You don't want to leave me now.

Om ni har några andra, så får ni gärna skriva in dem i kommentarsfältet och skicka till mig. Då har jag något att sitta och fnissa okontrollerat åt ett tag.

1 kommentar:

  1. The Beatles - I need you borde ju bli ganska bra i alla fall! Iaf första meningarna. : )

    Sv: Ja, men typ Windows XP som var ljuset i ett ständigt mörker av uppdateringar på operativsystem!

    Eller hur! Omg, men jag hatar att Berger dör i slutet! ;_; Han är ju så söt! Jag är nog lite småkär i honom . . Dock så har jag fruktansvärt dåliga hörlurar och de läckte så mkt ljud då jag lyssnade på Hare Krishna-låten att alla i kön stirrade MYCKET underligt på mig.

    Jasså? Men du mediterade inte på ngt mantra utan försökte bara koncentrera dig på att "inte tänka på ngt alls"? Det brukar vara svårt i början och man sitter mest och tänker "tänk inte, tänk inte, shieeet nu tänkte jag!" Det är lättare att försöka fokusera uppmärksamheten än att begränsa den först ^^

    Oh, btw . . Jag skickade en vänförfrågan till dig på FB, jag hoppas du inte dödar mig för det! ;)

    SvaraRadera