fredag 26 augusti 2011

Cause you're my lady, I'm your fool. Makes me crazy when you act so cruel.

Okej, så jag höll inte mitt ord om att jag skulle uppdatera dagen efter min arbetsintervju. Huruvida jag ska hållas helt ansvarig för det, det kan jag inte riktigt känna att jag ska. Skärmen till min dator bestämde sig för  att gå bort natten till den 25 augusti, så det är därför jag inte uppdaterade igår. Jag har ingen aning om varför den dog, jag hade suttit vid den under kvällen och det fanns inga somhelst synliga problem med den när jag stängde av den och la mig för att sova. På morgonen när jag skulle starta den så ville inte skärmen samarbeta. Så nu är jag utan egen dator.

Jag försöker att inte vara materialistisk, och det fungerar ganska bra, men jag kan inte hjälpa än att känna mig lite ledsen över allt innehåll som fanns på min dator som jag aldrig kommer kunna komma åt igen. Och så känns det en väldans mycket i hjärtat att jag bara fick ha den i ett och ett halvt år innan den dog, och att jag fortfarande har ett halvår kvar på avbetalningen.

Men, i Marjorie "Maude" Chardins ord: "Here today, gone tomorrow, so don't get attached to things."

Och den här låten, den tillägnar jag min bortgångne dator, Santorini.


1 kommentar:

  1. Ok, jag vet inte vem Marjorie Chardin är men jag antar att det är kloka ord. Betyder det att jag inte kan betrakta min mobil som min bästis längre?

    Jag blir så himla sugen på att åka till england jag med. Lova mig att du sätter dig på en pub och dricker öl! Jag var där när jag var 14 och då var jag ju för liten för att få göra det även om jag gärna ville.

    SvaraRadera