måndag 22 augusti 2011

And if I should falter, would you open your arms out to me?


Jag tror inte ni, kära läsare, kan till fullo förstå hur mycket jag fulfnissade åt den här bilden första gången jag såg den.

Samuel tog sig en titt på min webbläsare och skrattade mig rakt i ansiktet när han såg att jag hade Firefox version 3, när de snart kommer ut med version 7. Om man nu säger "version" eller inte, har jag ingen aning om och, för att vara helt ärlig, så är det i princip det sista jag skulle bry mig om utifall jag säger fel.

I alla fall så kommenterade han hur gammal den var och hur mycket bättre version 6 är och skrattade lite överlägset åt min totala brist på intresse för teknik. Till slut lyckades han övertala mig att uppdatera till version 6, och efter ett tag var min webbläsare aningen modernare än vad den var förut.

Nu när jag ändå hade den senaste versionen, så kunde jag lika väl göra den lite snyggare. Och sanna mina ord när jag säger att den är snygg som fan - jag har The Beatles drop T-logga och samtliga medlemmars ansikten längst till höger, från albumet With the Beatles. Pretty amazing, om ni frågar mig.

Men! Alla förbaskade knappar är på ett helt annat ställe än var de var när jag hade en lite mindre modern version och jag håller på att få ett mindre psykbryt varje gång jag ska åt en knapp och den inte är där den ska.

Sensmoralen av detta är att hålla sig till den mindre moderna, segare och sämre versionen av en webbläsare, för man blir bara galen när man måste lära sig allt på nytt igen.

And now, to something completely different - A little respect av Erasure.


1 kommentar:

  1. Ugh. Jag vet hur det känns, jag var förmodligen den siste i världen som bytte till Windows 7 ifrån XP. Och jag hatar det fortfarande så grymt mycket! Inget är ju funktionellt. Nej, det var bättre förr!

    Sv: Hair är helt underbar! Jag har soundtracket på iPoden och varje gång jag lyssnar ute på stan vill jag bara hoppa, dansa och sjunga med! : D Enda soundtracket som får mig att reagera så, möjligtvis med undantag för de som finns i Beatlesfilmerna då. ; )

    Eller hur, man blir stressad av skolan/jobbet och när man kommer hem blir man rastlös. Vi har sjukt mkt läxor i skolan och jag förtkortar nog mitt liv avsevärt när jag stressar med dem, men när de är inlämnade så blir jag rastlös direkt. Meditation är svaret säger jag!

    Ja, känner att min dator kommer krascha under alla mina top model-avsnitt snart .. Det är några säsonger på datorn som tar plats! : D

    SvaraRadera