onsdag 17 augusti 2011

Muffins.

Vänster: banan/strössel. Mitten: banan. Höger: hallon.

Jag bestämde mig för att återigen baka dessa ärofyllda bananmuffins som jag gjorde för någon vecka sedan. Tyvärr så var en sats lite väl länge inne i ungen, så taket blev en nyans för mörk och lite hårdare än tänkt. Men det räddade jag genom att strö strössel över dem, så det varken syns eller känns att taket blev för mörk och för hård. No one will ever know! Förutom ni som läser det här, det vill säga. Men ni säger inget. Right?

I den andra satsen bestämde jag mig för att blanda i hallon eftersom det inte fanns kvar någon banan, och om jag får säga det själv så är de förbaskat goda. (På bilden är de bara bleka, men de har lite rött i sig också.)

Jag har bakat banan/strösselmuffins, bananmuffins och hallonmuffins på mindre än en timme, så jag är mäkta stolt över mig själv. 

Nu ska jag se Heartless (var för trött för att se klart den igår.) med mon frère Samuel, som fått agera personen som her smeten i formarna. Her - lite norrländska för er där.

3 kommentarer:

  1. Gah, nu blev jag enormt muffins-sugen! Och det är otroligt hur många som reagerar med att se ut som frågetecken då man säger "her". Det sorgliga är nog att jag ibland inte vet vilket ord jag ska ersätta det med heller.

    Sv: Det jobbigaste med för mkt vilotid är ju egentligen att det blir fruktansvärt jobbigt att göra något när det väl behövs! Man blir bara så otroligt lat och myskläderna blir för bekväma! ;)

    Det är skönt för mig att få filmtips i och med att jag är rätt så idiotisk då det ämnet kommer upp och bara väljer gamla skräckfilmer á Exorcisten och liknande! Program som går på TV orkar jag aldrig heller följa konsekvent utan det blir om jag är på rätt plats vid rätt tidpunkt, då sitter jag som klistrad vid Top model, Top gear & Extreme house makeover och vill inte röra mig ur fläcken . .

    SvaraRadera
  2. Jag har ju redan bakat för ett kalas! vaniljbullar, kanelbullar, muffins i mängder, kladdkaka, kan även göra en cheesecake! SÄG VAD DU VILL HA BARA DU KOMMER HIIIIIT

    SvaraRadera
  3. sv: haha det står "sommaren" under vad jag gillar :P

    SvaraRadera