fredag 30 november 2012

You've been reading some old letters, you smile and think how much you've changed

För att den får mig att le.

Nu när snön har börjat stanna kvar på marken och det inte går att gå runt med öppen jacka längre, så borde det inte kännas rätt att lyssna på Here Comes the Sun medan man är ute och går. Men det gör det. Det känns det som jag rebellar mot kylan, fast på ett fredligt och fint sätt.

Inflyttningsfest i Skelleftehamn stundar ikväll för min del. Sofia, min föredetta jobbarkompis och numera vanlig kompis, har flyttat till en ny lägenhet och det ska firas med gott humör och alkohol. Jag tackar inte ofta nej till ett tillfälle att korka upp en flaska vin eller öppna en kall öl, så självklart far jag. Så när jag gick på stan för att ta en sväng till systemet fick Lollo, nybliven 20-åring som hon är och fortfarande Systembolags-oskuld, följa med. Jag erbjöd henne att hon skulle få ta mitt kort och köpa det jag skulle ha, så hon fick få det överstökat. (Första gången jag handlade på systemet, så köpte jag ut åt min 22-åriga storasyster.)

Nu säger jag inte att jag är en stamgäst på systemet, men trots att jag har varit 20 i snart ett helt år och gått en hel del på systemet, så känns det fortfarande busigt på något sätt att gå in där och plocka det man ska och sedan ställa sig för att betala. Efter man visat sitt leg för kassören, och de låter en betala och gå iväg med alkholen, så skriker man inombords "Men jag är ju bara 12!". För efter alla dessa år av att inte få köpa där, inte för att man nödvändigtvis ville det när man var yngre, så känns det fortfarande, nu när man är 20 och faktiskt får, ändå som när man var 12 år gammal och följde med ens föräldrar in dit och man knappt vågade röra någonting.

Annars kan jag berätta att till skillnad från Vänner, där de har en Ugly Naked Guy boendes tvärsemot, så har jag och Angelica en Handsome Naked Guy. Och det är att föredra.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar