onsdag 21 november 2012

I will fly to thee, not charioted by Bacchus and his pards, but on the viewless wings of Poesy.


Efter att ha ignorerat bloggen i jag vet inte hur många dagar, så är jag tillbaka. Definitivt på ett mycket gladare humör, så jag kommer inte oja mig eller försöka få era sympatier. Om jag inte kommer på något annat som kan tänkas vara synd om mig. Men så dramatisk ska jag förhoppningsvis inte vara.

Idag har varit en lugn dag, där inte särskilt mycket har hänt. Varför skriver du ett inlägg då? Undrar ni. För att jag kan, svarar jag. Men det har som sagt varit en lugn dag, och just nu lyssnar jag på en läsning av Ode to a Nightingale av John Keats, och orden blandat med läsarens röst är så behagliga att jag skulle kunna somna och flyta bort. När jag sedan ledsnat på att lyssna på den, vilket jag inte verkar göra än på ett tag i alla fall, så ska jag se små, fina, tysta engelska filmer och önska att jag bodde där.


2 kommentarer:

  1. Känslan i bilden i ditt inlägg känner jag igen så .. Jag blev så förkrossad över slutet på Kafkas "Slottet" att jag tog ett skakigt andetag och hivade boken in i väggen. ;_;

    Sv: Jag önskar jag hade ensamrätt på den, men den är inte ens min! Jag såg den i en seriestripp i en tidning som heter Pondus för jättelänge sedan och har använt den sedan dess. Den brukar roa folk, i alla fall! ;) Så det är bara att använda den hur ofta du vill.

    Hm, jag vet inte om The wind that shakes the barley kommer döda dig, men det är ganska så sorgligt där ett tag. Men mestadels så är filmen bara helt underbar. ♥ Cillian är verkligen suverän i den, och Delaney också.

    Låna, låna, låna! Band of brothers är så beroendeframkallande att det är sjukt. Och Peter O'Mearas karaktär är väl inte direkt otrevlig så, men han är ganska klumpig och .. Well, konstig. Han beter sig bara underligt, men är inte arg, sadistisk eller tjurig. ^^ (Inne i hjärnan skriker jag "OPGERGEA Han är så fiiiiiiiiin!" just nu ..)

    Och klart jag ska skämma bort honom! Jag håller honom instängd tills han förstår vad som är bäst för honom, bara. Jag sätter mina förhoppningar till Stockholmssyndromet? ;)

    Nej, jag har faktiskt ingenstans där jag lägger upp teckningar. :) Mestadels för att jag inte tycker de håller måttet för det. Bild har aldrig varit min starka sida och har alltid haft svagt betyg i det ämnet .. Jag har en deviantart för att kunna sneaka på andra, men den är tom.

    SvaraRadera
  2. Sv: Jag låg i badet då jag läste ut den och hivade den genom lägenheten i ren frustration .. Efter det tryckte jag in den i bokhyllan och har inte öppnat den sedan dess. Dumma bok att vara en sådan heartbreaker! Tyvärr så läser jag in att alla manliga huvudpersoner i hans verk är han själv, och vem vill inte ge Kafka en kram och ta med honom hem, liksom? Han är ju så fin. ♥
    Delaney är med i någon tv-serie som heter The Tudors vet jag som ser väldigt intressant ut, men jag har inte hunnit se den ännu! Om jag gör det skall jag raportera direkt åt dig. Men annars så tycker jag det är The wind that shakes the barley du ska börja med. :)

    Tja, total perfektion utgör inte Peter O'Mearas karaktär direkt. ;) Tyvärr så stör det mig på att de inte visar hans bra sida också, IRL hade han två medaljer för modiga ingripanden (släpade bland annat tre skadade soldater ur sitt kompani i säkerhet medans han blev skjuten mot, han sprang ut rätt framför fienden!) men i serien är han bara en liten fegtratt. Dock en underbar fegis. Och det är bra att du håller på mig angående stockholmssyndromet! Undrar hur mycket jag måste skämma bort honom för att han ska vända hat till sympati?

    Haha, tack så mycket! Jag hade G- i bild som sagt, men det var ju i högstadiet. Efter det har jag valt bort alla möjligheter att ha bild i skolan då jag är jättedålig på att a.) rita på kommando när inte inspirationen är där, b.) rita på order och c.) rita då andra tittar på. Men jag kanske kan lägga ut en bild nästa gång jag ritar en teckning! :) Jag tycker bara det känns som att man tar sig själv på sådant allvar när man gör det ..

    SvaraRadera