lördag 10 november 2012

Is that such a stretch of the imagination?

Umeå.

Min syster ringde och väckte mig och frågade utifall jag inte ville fara till Kroksjö, som ligger runomkring 3 mil utanför Umeå, eftersom min bror Robert och hans flickvän Johanna just har fyllt 35 och 38. Självklart ville jag det, inte bara för att jag sällan får träffa dem och min andra bror Aron, utan också för att jag gillar att vara inom Umeå kommun. Även om kanske just Kroksjö inte håller några särskilda känslomässiga band för mig, förutom blodsbandet då, så känns det ändå skönt att veta att Umeå inte är allt för långt borta. Men jag är nog bara en översentimental nostalgiker.

Men allt det här kommer dock inte utan lite vemod, (nu tar jag i väldans mycket.) för det betyder att jag måste ta en dusch och byta om från min pyjamas. Efter några dagar av att inte bry sig särskilt mycket om håret är smutsigt, för det är ju trots allt bra för håret att inte bli tvättat på ett tag lite då och då, så känns det exceptionellt jobbigt att göra det nu. Det värsta är alltid att komma igång, även om jag har några timmar på mig att få tummen ur.

Jag fick en dusch, byta om och slänga på lite smink att låta som om det är besvärligt sjå, men det är bara jag som överdriver.

Här har ni en bra låt av Nick Cave & the Bad Seeds.


1 kommentar:

  1. Det är nästan lite roligt att någon trivs så i närheten av Umeå! ;) Jag suckade högt för mig själv då tåget från Vindeln rullade in i Umeå igen ..

    Sv: Sedan är man inte riktigt fullt så effektivt med det man inte tycker är roligt, och låter det man tycker är roligt gå före det tråkiga man borde göra. Så standard! ;) Jag tycker fasen listan är dundersvår, det är bara de två första platserna som är helt säkrade och självklara. o_O Men jag ska försöka få ut den under kvällen. Och intressant vet jag inte direkt om den blir, för överraskningarna är nog ganska få. ;)

    Du är inte den enda som gör det. Och jag tror också att all planering skulle vara totalt oväsentlig, för man skulle låta chocken ta över ihop med ens sociala awkwardness. Jag vill inte ens veta vilket snyftande nervvrak jag skulle förvandlas till.

    Haha, tumblrfolket är underbara! Brukar hänga i Band of brothers-fandomen och sannerligen, ett bättre gäng kan jag inte finna i internetvärlden då det kommer till fandoms!

    SvaraRadera