söndag 22 april 2012

Come to me, for I am begging.


Det känns som om jag ska frysa ihjäl, så jag värmer mig med te och Otis. Det är minsann inte ett dåligt sätt att starta dagen på.

Ikväll har Es3c-teater premiären på sin slutproduktion En Vampyrberättelse, och den ska jag fara och se. Det känns overkligt att det är ett helt år sedan jag stod på Nordanåscenen, bakom byxbenet och hade världens adrenalinkick medan jag hörde hur publiken satte sig tillrätta. Jag blir så jävla avundsjuk när jag tänker på att de får en hel vecka av föreställningar. Hur trött man än var i slutat av det, så var det så förbannat värt det. Jag saknar det verkligen.

Lollo beordrade att vi skulle vara snygga nu under premiären, så jag måste hoppa in i duschen och hitta kläder och sminka mig - vilket kändes oändligt jobbigt. Men jag vet av erfarenhet att jag alltid träffar andra, ("Det är så jävla typiskt att han ska sitta där och spela gitarr och se snygg ut medan jag sitter här och ser ut som blargh!") som jag inte vill att de ska se när jag är nedsunkad, så det är väl bäst att jag sätter i gång och börjar göra mig presentabel.

1 kommentar: