onsdag 20 februari 2013

I sing a song of sixes, invoke the curse of witches in a remote woodland.

Love/Hate
Det enda dåliga med att se en serie om Irlands kriminella undervärld är att varje gång jag är ute och går, så förväntar jag mig att någon ska köra förbi i en bil och skjuta ner mig eller kasta in en pipebomb genom mitt fönster mitt i natten. Vilket är dumt av några ganska så uppenbara anledningar. För det första, jag bor inte ens i Irland, för det andra så är jag inte ens en liten del av den kriminella undervärlden i Irland, för det tredje, det mest kriminella jag har gjort är väl att snatta jenkatuggummin när jag var liten och för det fjärde så lämnar jag i stort sett aldrig lägenheten. Vad skulle de behöva skjuta ner mig för? Inte dammsugit under mattan? Sett för många avsnitt av en TV-serie på en dag? Bloggat för mycket nonsens? Jag är bara löjlig. Men det kommer nog från att jag inte leder ett så fruktansvärt spännande liv, även om jag nu inte direkt vill bli medlem i ett gäng. Ett riktigt så spännande liv vill jag definitivt inte leda.

Jag och min kära syster har påbörjat ett mer hälsosamt liv, (jag vet att jag sagt att jag ska bli nyttigare många gånger förut, men ja, ja) och nu ikväll var jag ute och gick och valde vägen som leder mot Erikslidsbacken, som är den mest oheliga backen jag någonsin haft oturen att gå upp för. Man tror att den ska ta slut just vid en sväng, men då fortsätter den hur länge som helst. Så nu är mina ben och min rumpa helt döda. Fan, hela jag är död! Jag får se hur det känns imorgon, då jag hade tänkt köra lite zumba. Jag kommer nog gråta mig igenom hela passet.

Men nu har jag baske mig gjort mig förtjänt av att se en film eller en serie! Och så ska jag göra mig en kopp te och äta lite annanas också. Här har ni Hello Death My Old Friend av Robyn G Shiels, som är ganska så fantastisk.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar