fredag 13 januari 2012

I've got passion in my pants!


Det kan ha lite att göra med att jag är ganska trött, men jag höll på att kissa ner mig av skratt när jag såg den här.

Annars så ska det här bli ett litet hopkoksinlägg. Så ni är förvarnade. Jag kommer bland annat skriva om bajsmaskar, så ni är extra förvarnade.

För någon dag sedan var jag ute och gick, och jag var inne på mitt sista varv (jag går först ett lång varv som tar en timme och fortsätter in på ett varv som tar ungefär 35 minuter.) och jag var ganska trött och på dåligt humör eftersom det är miljontals monsterbackar att ta sig upp för. Sista backen kom allt närmare, och med bara några meter från den, så kommer det en liten pojke gående mot mig, på samma sida av vägen som mig. För att inte krocka med honom, så går jag närmare mot mitten av vägen. Jag tittar upp och ser att han också går ut mot mitten, så jag går ännu närmare mot mitten, och han gör likadant. Jag tänkte att eftersom jag är den som har flyttat på mig först, så om vi möts och krockar, så är det fanimig hans fel! När vi väl möts och är arm mot arm, så tittar han upp och ger mig den klämkäckaste nicken jag någonsin fått äran att mottaga.

Efter den nicken, så var den sista backen lätt och som plätt och sista låten på min mobil innan jag var hemma var Dark horse av George Harrison. Och jag är helt övertygad om att det var nickens förtjänst!

Nu ikväll när jag gick in på toan för att hämta aceton, så såg jag att Harry hade bajsat. Inget speciellt med det, eftersom alla bajsar, men den här gången var det något konstigt i hans bajs. Har han svalt ett helt gummiband? Tänkte jag. Och om så är fallet, vart fan har han fått ett gummiband ifrån? Jag lutar mig närmare för att se om det verkligen var ett gummiband. Om nu inte gummiband helt plötsligt börjat kunna röra på sig, vilket jag tvivlar på eftersom det är ett livlöst objekt, så kan det omöjligt vara ett gummiband. För gummiband. Rör. Inte. På. Sig.

Aaahhhhhhäääääuuuhhhäääääääuuuuhhhhääää! *Äckelkänsla, hurrvens och tårar*

Lyckligtvis hade jag köpt avmaskningsmedel för ett tag sedan, men glömt att ge honom, så direkt efteråt fick jag i honom ett piller. Men äckelkänslan jag fick av de där gudsförgätna bajsmaskarna sitter som berget i mig. Jag har ont i magen, jag vill inte röra i Harry, jag vill inte gå på toa utifall jävlarna skulle krypa upp ur den och allt jag kan tänka på är att han har smittat mig. Jag googlade det, och fick fram att även om det är sällsynt att katten smittar en med mask, så FINNS DET EN CHANS ATT DEN HÄNDER! Åh, paniken!

Han kunde väl åtminstone ha varnat mig, "Du, innan du pussar på mig, bär på mig, låter mig sova bredvid dig på huvudkudden, på din bröstkorg alldeles vid huvud eller när du kommer jättenära med huvud och vi liksom nosar på varandra/eskimopussas som vi brukar göra, så kanske du borde veta att rovgiriga maskar har bosatt sig i mina inälvor och att de mer än gärna flyttar över till dina." Och då hade jag kunnat säga "Back the fuck off, dude!" och slippa oroa mig över maskar i mina inälvor.

Men icket!

Det här inlägget blev lite längre än tänkt, men jag har bara en liten punkt kvar att nämna. Lollo brydde sig inte det minsta om att jag inte ville att hon skulle köpa julklapp eller födelsedagspresent (20 om 8 dagar!) till mig, och gjorde det trots mina protester. Men hon sa att det bara är något litet, så då kommer jag förhoppningsvis inte ha allt för svåra skuldkänslor över att jag inte hade råd att köpa varken födelsedagspresent eller julklapp till henne. Men nu är jag såg nyfiken att jag inte vet riktigt vars jag ska ta vägen. Jag vill bara att brevet ska komma, så jag får se vad det är. Och vad det än är, så blir jag nog glad. Såvida det inte är en till ekorre. Då blir jag nog ledsen.

2 kommentarer:

  1. HAHHAHAHAAA!! Vilken man! ;-) Den där versonen var ju mycket bättre!

    Och om ditt brev
    Wait for it.. Wait for it.......

    SvaraRadera
  2. jag har också köpt en grej! :D

    SvaraRadera