fredag 10 januari 2014

The Fault In Our Stars


Sa jag att jag skulle vara upprörd om några dagar? Jag menade förstås några timmar. Med datorn utlånad till Samuel bestämde jag mig för att läsa ett tag. Vad som var tänkt skulle vara ett tag blev till att klockan två på natten sitta och fulgråta till slutet av boken. Och nu, klockan 04:42 fortfarande vara för upprörd för att kunna sova. Det är inte så att jag sitter och gråter fortfarande, även om det var svårt att sluta efter jag läst ut boken, men nu har jag svårt att släppa den. Kanske för att jag läste närmare 300 sidor på så kort tid.

Jag tror inte boken kommer bli en personlig favorit, men den var välskriven, relativt lättläst (jag läste på engelska) och ledsam. Den enda kritiken, boken måste få smälta in lite till först, jag kan komma på just nu är att relationen mellan Hazel och Augustus kändes aningen snabb. Uppbyggnaden från att vara främlingar till att de håller på att bli förälskade kändes lite förhastad, jag hade gärna sett att författaren dragit ut lite mer på den. Hade nog känts lite mer trovärdigt då.

Eftersom jag inte kan sova så ska jag ta mig an nästa bok - A Man of Parts av David Lodge.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar