tisdag 28 januari 2014

I'm on another planet with you.

Benedict är glad för min skull.
Jag kommer med glädjens besked! Efter att ha varit arbetslös sedan början av september förra året, så fick jag idag ett email om att jag fått jobb igen. Jag kommer få börja om på Röda Korset och jag är så otroligt lättad. Det har inte varit några roliga höst- och vintermånader för mig och jag har känt mig så himla meningslös och nedstämd eftersom jag varit tvungen att leva på min syster och aldrig haft pengar själv. Det har varit jobbigt att vara så beroende av någon annan, speciellt någon som inte heller har så himla mycket inkomst och det fick mig att ligga vaken hela nätterna med en ångestklump i magen och panikgråta. Jag tror aldrig jag har sovit så lite som jag har gjort nu de senaste månaderna. Men idag blev jag 20 kilo lättare och så helvetesjävlaskitglad att jag skulle kunna hångla upp personen ansvarig för att ha anställt mig. (Om du, den ansvarige, mot förmodan läser detta och blir lite orolig att du kommer bli upphånglad mot din vilja, så kan du vara lugn, jag ska inte hångla upp dig på riktigt. Om du nu inte vill det förstås. För då gör jag det. Utan tvekan.)

Så nu ska jag bara ägna den här dagen åt att vara förbannat lättad och glad på livet. Hurra för idag! Avslutar inlägget med The Only Ones, för att låten Another Girl, Another Planet gör mig glad.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar